Wagon GT6 904, ul. Ludowa
Wagon GT6 904 wjeżdżający na jednotorowy odcinek w ul. Ludowej, 13.07.2001
fot. O. Skrzymowski
GT6
Lata produkcjiod 1956
Długość19100 mm
Szerokość2350 mm
Masa17,6 t
Układ osiB'2'B'
Moc silników2 · 100 kW
Miejsca siedzące44
Miejsca stojące146

Przegubowe wagony silnikowe typu GT6 zostały wyprodukowane w latach 50. w fabryce wagonów Düwag w Düsseldorfie. Do Szczecina zostały sprowadzone w połowie lat 90. wagony pochodzące właśnie z tego miasta. Dostarczono ogółem 33 wagony GT6, z których 31 weszło do eksploatacji liniowej. Zakup używanych wagonów z Niemiec spowodowany był koniecznością wycofania z ruchu mocno już przestarzałych wagonów typów N, 4N, ND, 4ND. Pomimo swojego wieku, wagony niemieckie, dzięki licznym modernizacjom, charakteryzowały się szeregiem nowoczesnych rozwiązań, których nie posiadały nawet znacznie młodsze wagony polskiej konstrukcji. W dniu 31.03.2009 roku wagony GT6 po raz ostatni wyjechały na szczecińskie ulice jako wagony liniowe.

Początkowo pozostawiono do celów technicznych 3 wagony: 512, 915 i 919, ostatecznie jednak tego pierwszego zezłomowano, drugi należy do spółki Tramwaje Szczecińskie i oczekuje na remont, natomiast trzeci po remoncie bieżącym trafił w depozyt do Muzeum Techniki i Komunikacji. Nadal jednak jest własnością spółki tramwajowej.


Powrót do podstrony "Tabor historyczny"
Powrót do strony głównej serwisu