_ Mimochodem _
_ ciekawostki ze starych gazet _

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 32 33 34


W ciągu pięciu lat
otrzymają linie tramwajowe
Dąbie, Żydowce, Zdroje, Podjuchy

Może już w przyszłym roku
pierwszy trolejbus
kursować będzie w Szczecinie

     Od pewnego czasu zaznacza się przełom w gospodarce Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Ostatnia sesja MRN wykazała, że wskutek złej organizacji gospodarczej MPK przeobraziło się z przedsiębiorstwa dochodowego na deficytowe.

     Dlatego też nowy dyrektor, inż. Pasich, starając się wydobyć przedsiębiorstwo z kłopotów finansowych, zabiega o planową rozbudowę komunikacji miejskiej. Opracowuje się w tej chwili szczegółowe zadania MPK na okres najbliższych pięciu lat.
     Inż. Pasich udzielił "Kurierowi" krótkiego wywiadu na temat przyszłości szczecińskiej komunikacji miejskiej.
     - W jakim kierunku będzie rozwijała się komunikacja tramwajowa w Szczecinie?

     W najbliższych latach będzie rozbudowana sieć tramwajowa w kierunku prawobrzeżnego Szczecina - mówi inż. Pasich - W następnej pięciolatce zbuduje się linie tramwajowe, łączące Żydowce, Podjuchy, Zdroje ze śródmieściem i Dąbiem oraz rejonem portowym Dolnej Odry.
     Wszystkie linie tramwajowe kończyć się będą pętlami, przy czym pętla na Gumieńcach będzie okalać całą dzielnicę, co pozwoli jej mieszkańcom na szybkie dostanie się do tramwaju. Zbudujemy linie okrężne i Szczecin będzie liczył mniej więcej 11 linii tramwajowych. Którędy będą przebiegać trudno w tej chwili powiedzieć, bo dopiero niedawno nawiązaliśmy kontakt z Miastoprojektem i studentami Wyższej Szkoły Ekonomicznej - Wydz. Transportu, dla naukowego, szczegółowego opracowania tych problemów.
    Nie ograniczamy się tylko do tramwajów. Po ulicach, na których nie można założyć szyn tramwajowych, będą jeźdźiły trolejbusy. Robimy starania, aby w następnym roku uruchomić pierwszy trolejbus, t. zw. "obwodówkę"

     Jak fundusz budżetowy pozwoli zrealizować te plany - przyszłość pokaże. W każdym razie wybrnęliśmy z chaotycznej gospodarki i dotychczasowa deficytowa działalność MPK powinna się skończyć. Wprawdzie jeszcze nie jest różowo; musimy przestawić się na większe szkolenie personelu, zwłaszcza technicznego (50 proc. załogi.), jeszcze mamy kłopoty organizacyjne. Sądzę, że przy intensywnej pomocy Rady Zakładowej i organizacji partyjnej wybrniemy z tych kłopotów.
(Rozmowę przeprowadził S. J.)

Kurier Szczeciński - 13-06-1953 r.
 

NEXT

HISTORIA KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ    CIEKAWOSTKI KOMUNIKACYJNE


Powrót do podstrony "Zabytki"
Powrót do strony głównej serwisu

Dział redaguje: Elżbieta Szczerska.